- Nacházíte se zde:
- Bhadžany
- Zpěvník a nahrávky
- 4) Večerní bhadžan
- 19) DŽAJ GURU PARABRAHMA
Nová kniha:
Tat Tvam Asi / Ty jsi To – promluvy Šrí Nisargadatta Maharadže z let 1975 – 1980. Kniha vychází v nakladatelství dybbuk – viz. www.dybbuk.cz.
Paramátman ve všem a v každém – promluvy Šrí Nisargadatta Maharadže z let 1954 – 1956. Kniha vychází v nakladatelství dybbuk – viz. www.dybbuk.cz.
Jóga Vásištha, nebo též Mahá Rámajána, je starý indický text pojednávající o tom, jak mudrc Vasištha předává princi Rámovi učení o podstatě jedince, světa a Bytí vůbec. Text je plný rozmanitých příběhů, které mají Rámovi ukázat cestu k pochopení či nazření Skutečnosti a naplnění života. Jde o překlad z anglické verze od Svámího Vénkatéšánandy (zkrácené ze sanskrtského originálu přibližně na třetinu) doplněný sanskrtským slovníkem a vysvětlivkami. Kniha má téměř osm set stran, je vázána v pevné vazbě a obsahuje barevné ilustrace. V podobném rozsahu toto dílo dosud česky nevyšlo. Všechny další podrobnosti o knize najdete na stránkách www.samhita.cz.
Átma-bódha neboli „Poznání Já“ je krátké dílo shrnující základní principy učení advaita-védánty. Tradičně bývá připisována Ádi Šankaráčárjovi (8. stol.), ale o jeho autorství se vedou spory. Jestli byl autorem skutečně Ádi Šankaráčárja nebo někdo jiný není pro nás asi až tak podstatné. Důležitý je obsah tohoto textu, kterému je i tradičně přikládána vysoká hodnota. Také Ramana Maharši přeložil tento text ze sanskrtu do tamilštiny (resp. opravil existující tamilský překlad). Překlad ze sanskrtu - David Dostal. Kniha vyšla jen v elektronické podobě a je volně ke stažení: PDF, EPUB, MOBI
Audio/Video ukázka:
Nisargadatta Maharádž - Citáty a fotky
19) DŽAJ GURU PARABRAHMA
4) Večerní bhadžan (Rátríče bhadžan) |
||||||
0) PŘEDZPĚVY | 13) SATJA SATJA DŽÁNÁ | 26) MÁDÓ | ||||
1) DŽANMÁČE TÉ MÚLA | 14) ČÁRA KÓTI ÉKA | 27) HÉČI DÁNA | ||||
2) AHARNIŠÍ SADÁ | 15) VÉDÁČÉ ABHANGA | 28) ŠRÍ SIDDHARÁMÉŠVAR ÁRATÍ | ||||
3) UDHARÍLÉ KULA | 16) SAGUNA HÉ BRAHMA | 29) ŠRÍ NISARGADATTA ÁRATÍ | ||||
4) DŽAISI GANGÁ VÁHÉ | 17) GURUČARANÍ | 30) ŠRÍ BHAUSAHÉB ÁRATÍ | ||||
5) DŽÁČÍ TJÁLÁ PADAVÍ | 18) GURU HÁ PARAMÁTMÁ | 31) ŠRÍ RANDŽIT ÁRATÍ | ||||
6) DÓŠA RÉ DŽÁTÍLA | 19) DŽAJ GURU PARABRAHMA | 32) SUKHASAHITÁ | ||||
7) ÓLAKHÁRÉ VASTU | 20) SAB SANTANKÍ DŽEJ | 33) BHOU-PARÁK | ||||
8) BHÚTÍ LÍNA VHÁVÉ | 21) ÁKALPA ÁJUŠJA | 34) ŠÉDZ-ÁRATÍ (RÁTRA KITÍ) | ||||
9) MÁJÁDZÁLA NÁSÉ | 22) MÍ TAVA ANJÁJÍ | 35) KARUNÁŠTAK (SUNU DATTA) | ||||
10) GÉLÍ TJÁČÍ DZÁNÁ | 23) AHÓ BÓLILÉ LÉKARÚ | 36) PÁLANÁ (HALAVÚ KITÍ) | ||||
11) DUDŽIJÁLÁ BHRÁNTI | 24) PAHÉ PRASÁDÁČÍ VÁT | 37) ABHAJDÁN (KÁJA BHÍTI) | ||||
12) SVARGALÓKI-HÚNÍ | 25) VIDÁ GHÉÍ PÁTHARÍŠÁ | 38) SADGURUSTAVAN | ||||
◄ ~19~ ► |
|||||
DŽAJ GURU DŽAJ GURU DŽAJ PARABRAHMA SADGURU (2) John: Victory to the guru. I will sing over and over again with all my heart, for sadguru is parabrahman. He is beyond the beyond. |
जयगुरु जयगुरु जय परब्रह्म सद्गुरु॥धृ॥ jayaguru jayaguru jaya parabrahma sadguru ||dhṛu|| |
||||
1) ČÁRÍ MUKTIDÁJAKA DÁTÁ UDÁR KALPATARU (2) (+Ref ) Nashik: Master has the power to give four kinds of liberation to make his disciple free. John: The Master gives you whatever you desire. He is the giver of the four liberations (see Dasbodh 4.9. 26-30). (He makes you 1. a devotee; 2. jivan-mukta- free of the gross body attachment ie. knowledge. 3. videha-mukta – freedom from knowledge. 4. nitya-mukta – always free, where you were never bound ie. beyond all this.) |
चारी मुक्तिदायक दाता उदार कल्पतरु॥१॥ cārī muktidāyaka dātā udāra kalpataru ||1|| |
||||
|
2) RÚPA DŽAJÁČÉ MANABUDDHI-PARA VÁČÉ AGÓČARÚ (2) (+ Ref ) Nashik: Mind/intellect cannot perceive Him and speech is unable to describe Him. John: This ‘speech’/‘I am’ that is the form of mula maya (‘I am everywhere’), cannot be understood by your mind nor your intellect/buddhi. |
रूप जयाचे मनबुधिपर वचे अगोचरू॥२॥ rūpa jayāce manabudhipara vace agocarū ||2|| |
|||
3) ALAKŠA ANÁM ARÚPA ADVAJ AKŠAJ PARÁTPARÚ (2) (+ Ref ) Nashik: He cannot be concentrated on. He has no name, no form. No destruction, no limit to Him. He is always One, He’s everywhere. John: He cannot be concentrated upon; He has no ‘name’/‘I am’; He has no ‘form’/‘I am everywhere’; He is One without a second; He is beyond destruction; He is beyond the beyond. |
अलक्ष अनाम अरूप अद्वय अक्षय परात्परू॥३॥ alakṣa anāma arūpa advaya akṣaya parātparū ||3|| |
||||
4) ÁTMÁRÁM GURULINGADŽANGAM NIMBARGÍ KARUNÁ-KARU ÁTMÁRÁM BHAUSAHEB UMADÍ KARUNÁKARÚ ÁTMÁRÁM SIDDHARÁMÉŠVAR PÁTHRÍ KARUNÁKARU ÁTMÁRÁM KÁDSIDDHÉŠVAR SIDDHAGIRÍ KARUNÁKARÚ ÁTMÁRÁM NISARGADATTA NIRANDŽANÍ KARUNÁKARÚ ÁTMÁRÁM RANDŽITÉŠVAR MUMBAÍ KARUNÁKARÚ |
आत्मराम गुरुलिंग जंगम निंबर्गी करुणाकरू। ātmarāma guruliṁga jaṁgama niṁbargī karuṇākarū | आत्मराम भाऊसाहेब उमदी करुणाकरू। ātmarāma bhāūsāheba umadī karuṇākarū | आत्मराम सिद्धरामेश्वर पाथ्री करुणाकरू। ātmarāma siddharāmeśvara pāthrī karuṇākarū | आत्मराम काडसिधेश्वर सिद्धगिरी करुणाकरू। ātmarāma kāḍasidheśvara siddhagirī karuṇākarū | आत्मराम निसर्गदत्त निरंजनी करुणाकरू। ātmarāma nisargadatta niraṁjanī karuṇākarū | आत्मराम रणजितेश्वर मुंबई करुणाकरू॥४॥ ātmarāma raṇajiteśvara muṁbaī karuṇākarū ||4|| |
||||
DŽAJ GURU DŽAJ GURU DŽAJ PARABRAHMA SADGURU (2) | जयगुरु जयगुरु जय परब्रह्म सद्गुरु॥धृ॥ jayaguru jayaguru jaya parabrahma sadguru ||dhṛu|| |
||||
◄ ~19~ ► |