- Nacházíte se zde:
- Bhadžany
- Zpěvník a nahrávky
- 4) Večerní bhadžan
- 16) SAGUNA HÉ BRAHMA
Nová kniha:
Tat Tvam Asi / Ty jsi To – promluvy Šrí Nisargadatta Maharadže z let 1975 – 1980. Kniha vychází v nakladatelství dybbuk – viz. www.dybbuk.cz.
Paramátman ve všem a v každém – promluvy Šrí Nisargadatta Maharadže z let 1954 – 1956. Kniha vychází v nakladatelství dybbuk – viz. www.dybbuk.cz.
Jóga Vásištha, nebo též Mahá Rámajána, je starý indický text pojednávající o tom, jak mudrc Vasištha předává princi Rámovi učení o podstatě jedince, světa a Bytí vůbec. Text je plný rozmanitých příběhů, které mají Rámovi ukázat cestu k pochopení či nazření Skutečnosti a naplnění života. Jde o překlad z anglické verze od Svámího Vénkatéšánandy (zkrácené ze sanskrtského originálu přibližně na třetinu) doplněný sanskrtským slovníkem a vysvětlivkami. Kniha má téměř osm set stran, je vázána v pevné vazbě a obsahuje barevné ilustrace. V podobném rozsahu toto dílo dosud česky nevyšlo. Všechny další podrobnosti o knize najdete na stránkách www.samhita.cz.
Átma-bódha neboli „Poznání Já“ je krátké dílo shrnující základní principy učení advaita-védánty. Tradičně bývá připisována Ádi Šankaráčárjovi (8. stol.), ale o jeho autorství se vedou spory. Jestli byl autorem skutečně Ádi Šankaráčárja nebo někdo jiný není pro nás asi až tak podstatné. Důležitý je obsah tohoto textu, kterému je i tradičně přikládána vysoká hodnota. Také Ramana Maharši přeložil tento text ze sanskrtu do tamilštiny (resp. opravil existující tamilský překlad). Překlad ze sanskrtu - David Dostal. Kniha vyšla jen v elektronické podobě a je volně ke stažení: PDF, EPUB, MOBI
Audio/Video ukázka:
Nisargadatta Maharádž - Citáty a fotky
16) SAGUNA HÉ BRAHMA
4) Večerní bhadžan (Rátríče bhadžan) |
||||||
0) PŘEDZPĚVY | 13) SATJA SATJA DŽÁNÁ | 26) MÁDÓ | ||||
1) DŽANMÁČE TÉ MÚLA | 14) ČÁRA KÓTI ÉKA | 27) HÉČI DÁNA | ||||
2) AHARNIŠÍ SADÁ | 15) VÉDÁČÉ ABHANGA | 28) ŠRÍ SIDDHARÁMÉŠVAR ÁRATÍ | ||||
3) UDHARÍLÉ KULA | 16) SAGUNA HÉ BRAHMA | 29) ŠRÍ NISARGADATTA ÁRATÍ | ||||
4) DŽAISI GANGÁ VÁHÉ | 17) GURUČARANÍ | 30) ŠRÍ BHAUSAHÉB ÁRATÍ | ||||
5) DŽÁČÍ TJÁLÁ PADAVÍ | 18) GURU HÁ PARAMÁTMÁ | 31) ŠRÍ RANDŽIT ÁRATÍ | ||||
6) DÓŠA RÉ DŽÁTÍLA | 19) DŽAJ GURU PARABRAHMA | 32) SUKHASAHITÁ | ||||
7) ÓLAKHÁRÉ VASTU | 20) SAB SANTANKÍ DŽEJ | 33) BHOU-PARÁK | ||||
8) BHÚTÍ LÍNA VHÁVÉ | 21) ÁKALPA ÁJUŠJA | 34) ŠÉDZ-ÁRATÍ (RÁTRA KITÍ) | ||||
9) MÁJÁDZÁLA NÁSÉ | 22) MÍ TAVA ANJÁJÍ | 35) KARUNÁŠTAK (SUNU DATTA) | ||||
10) GÉLÍ TJÁČÍ DZÁNÁ | 23) AHÓ BÓLILÉ LÉKARÚ | 36) PÁLANÁ (HALAVÚ KITÍ) | ||||
11) DUDŽIJÁLÁ BHRÁNTI | 24) PAHÉ PRASÁDÁČÍ VÁT | 37) ABHAJDÁN (KÁJA BHÍTI) | ||||
12) SVARGALÓKI-HÚNÍ | 25) VIDÁ GHÉÍ PÁTHARÍŠÁ | 38) SADGURUSTAVAN | ||||
◄ ~16~ ► |
|||||
1) SAGUNA HÉ BRAHMA VITTHALAČI BÓLÉ ~~~ Nashik: Saguna [the manifest] and nirguna [the unmanifest] are One. Whatever you see and perceive is Me, Vitthala. This understanding came to Tukaram. ~~~ John: When Vitthoba ‘speaks’ (ie. when everything is forgotten) then, that nirgun Brahman has become this sagun Brahman and everywhere Tukaram ‘listens’ and ‘sees’ is knowledge (when you forget the world, you remember ‘I am’). |
सगुण हें ब्रह्म विठ्ठलचि बोले। ऐक पां वहिलें तुकारामा॥१॥ |
||||
2) TUKÁRÁMA TUVÁ KÉLÉ DŽÉ ABHANGA ~~~ Nashik: Those who recite these abhangas everyday with understanding will become That. ~~~ John: Tukaram had made that Self into mula maya (‘I am’). Then on account of this, that ever-present Self appeared as the many things of this world. |
तुकारामा तुवां केले जे अभंग। करिती जे कां जगीं नित्य पाठ॥२॥ |
||||
3) DŽAGÍ PÁTHA KARITÁ ÁVADÍ SADBHÁVÉ ~~~ Nashik: Those who recite with love and devotion will stay on the spiritual path. No troubles will remain for them. ~~~ John: But when in this world there is the fondness for remembering that Self then, all the troubles of the one in the prana (ie. individual) do not remain. |
जगीं पाठ करितां आवडी सद्भावें। विपत्ति न होय त्या प्राण्यासीं॥३॥ |
||||
4) PRÁNJÁČÉ KALJÁNA HÓÍLA BÁ PÁHÉ ~~~ Nashik: If they read these abhangas with love they will be uplifted and always happy. ~~~ John: Then the joys of the individual will become the bliss of knowledge. Then, each and every moment, with all your being, that thoughtlessness should be entered into. |
प्रण्याचें कल्याण होईल बा पाहे। भावें वाचितां हे नित्यनेमें॥४॥ |
||||
5) NÉMÉ SANKAŠTÁSÍ KARÍ AKRÁ PÁTHA ~~~ Nashik: Whenever there is danger or problems be strong enough to recite these abhangas with a firm mind and dificulties will be overcome. ~~~ John: It is the troubles of worldly life that create the longing to be out of it. And when this ‘I am’ gets clearly ‘spoken’, then every obstruction will go far away. |
नेमें संकष्टासी करी अक्रा पाठ। विघ्न त्यांचें स्पष्ट दूर होय॥५॥ |
||||
6) DÚRA HÓJA VIGHNA VITTHALA MHANÉ TUKAJÁ ~~~ Nashik: Vitthala says to Tukaram, “I will not only make them free of problems but I will take them to my own place, to the original understanding that I am He.” ~~~ John: Tukaram says, when Vitthala/Vithoba/Master is there then, all obstructions will disappear and in the end, this ‘I’ will be led to its original place (where ‘I’ does not exist). |
दूर होय विघ्न विठ्ठल म्हणे तुकया। शेवटीं निजठाया नेईन मी॥६॥ dūra hoya vighna viṭhṭhala mhaṇe tukayā | śevaṭīṁ nijaṭhāyā neīna mī ||6|| |
||||
◄ ~16~ ► |