- Nacházíte se zde:
- Bhadžany
- Zpěvník a nahrávky
- 4) Večerní bhadžan
- 9) MÁJÁDZÁLA NÁSÉ
Nová kniha:
Tat Tvam Asi / Ty jsi To – promluvy Šrí Nisargadatta Maharadže z let 1975 – 1980. Kniha vychází v nakladatelství dybbuk – viz. www.dybbuk.cz.
Paramátman ve všem a v každém – promluvy Šrí Nisargadatta Maharadže z let 1954 – 1956. Kniha vychází v nakladatelství dybbuk – viz. www.dybbuk.cz.
Jóga Vásištha, nebo též Mahá Rámajána, je starý indický text pojednávající o tom, jak mudrc Vasištha předává princi Rámovi učení o podstatě jedince, světa a Bytí vůbec. Text je plný rozmanitých příběhů, které mají Rámovi ukázat cestu k pochopení či nazření Skutečnosti a naplnění života. Jde o překlad z anglické verze od Svámího Vénkatéšánandy (zkrácené ze sanskrtského originálu přibližně na třetinu) doplněný sanskrtským slovníkem a vysvětlivkami. Kniha má téměř osm set stran, je vázána v pevné vazbě a obsahuje barevné ilustrace. V podobném rozsahu toto dílo dosud česky nevyšlo. Všechny další podrobnosti o knize najdete na stránkách www.samhita.cz.
Átma-bódha neboli „Poznání Já“ je krátké dílo shrnující základní principy učení advaita-védánty. Tradičně bývá připisována Ádi Šankaráčárjovi (8. stol.), ale o jeho autorství se vedou spory. Jestli byl autorem skutečně Ádi Šankaráčárja nebo někdo jiný není pro nás asi až tak podstatné. Důležitý je obsah tohoto textu, kterému je i tradičně přikládána vysoká hodnota. Také Ramana Maharši přeložil tento text ze sanskrtu do tamilštiny (resp. opravil existující tamilský překlad). Překlad ze sanskrtu - David Dostal. Kniha vyšla jen v elektronické podobě a je volně ke stažení: PDF, EPUB, MOBI
Audio/Video ukázka:
Nisargadatta Maharádž - Citáty a fotky
9) MÁJÁDZÁLA NÁSÉ
4) Večerní bhadžan (Rátríče bhadžan) |
||||||
0) PŘEDZPĚVY | 13) SATJA SATJA DŽÁNÁ | 26) MÁDÓ | ||||
1) DŽANMÁČE TÉ MÚLA | 14) ČÁRA KÓTI ÉKA | 27) HÉČI DÁNA | ||||
2) AHARNIŠÍ SADÁ | 15) VÉDÁČÉ ABHANGA | 28) ŠRÍ SIDDHARÁMÉŠVAR ÁRATÍ | ||||
3) UDHARÍLÉ KULA | 16) SAGUNA HÉ BRAHMA | 29) ŠRÍ NISARGADATTA ÁRATÍ | ||||
4) DŽAISI GANGÁ VÁHÉ | 17) GURUČARANÍ | 30) ŠRÍ BHAUSAHÉB ÁRATÍ | ||||
5) DŽÁČÍ TJÁLÁ PADAVÍ | 18) GURU HÁ PARAMÁTMÁ | 31) ŠRÍ RANDŽIT ÁRATÍ | ||||
6) DÓŠA RÉ DŽÁTÍLA | 19) DŽAJ GURU PARABRAHMA | 32) SUKHASAHITÁ | ||||
7) ÓLAKHÁRÉ VASTU | 20) SAB SANTANKÍ DŽEJ | 33) BHOU-PARÁK | ||||
8) BHÚTÍ LÍNA VHÁVÉ | 21) ÁKALPA ÁJUŠJA | 34) ŠÉDZ-ÁRATÍ (RÁTRA KITÍ) | ||||
9) MÁJÁDZÁLA NÁSÉ | 22) MÍ TAVA ANJÁJÍ | 35) KARUNÁŠTAK (SUNU DATTA) | ||||
10) GÉLÍ TJÁČÍ DZÁNÁ | 23) AHÓ BÓLILÉ LÉKARÚ | 36) PÁLANÁ (HALAVÚ KITÍ) | ||||
11) DUDŽIJÁLÁ BHRÁNTI | 24) PAHÉ PRASÁDÁČÍ VÁT | 37) ABHAJDÁN (KÁJA BHÍTI) | ||||
12) SVARGALÓKI-HÚNÍ | 25) VIDÁ GHÉÍ PÁTHARÍŠÁ | 38) SADGURUSTAVAN | ||||
◄ ~9~ ► |
|||||
1) MÁJÁDZÁLA NÁSÉ JÁ NÁMÉKARUNI ~~~ John: The entanglement of maya is destroyed when you forget everything and utter this ‘name’/‘I am’ and have love for the Lord of this ‘I am’ (He illuminates this ‘I am’ and the whole world). ~~~ John: Zapletenost máji je zničena, když zapomeneš na všechno a vyslovuješ toto „jméno“/„Já jsem“ a máš lásku pro Pána tohoto „Já jsem“. (On osvětluje toto „Já jsem“a celý svět). |
मायाजाळ नासे या नामेंकरुनि। ~~~ नाम – nāma – jméno; प्रीति – prīti – láska, náklonnost, laskavost; चक्रपाणि – cakrapāṇi – ten, který drží v ruce disk/čakra, přízvisko Višnua |
||||
2) ASÓ DJÁVÍ PRÍTI SÁDHÚČÉ PÁJÁSÍ ~~~ John: The Master is that Lord. You should have great love for His teaching and never leave your pervasiveness (you are formless, where are you not?) ~~~ John: Mistr je tento Pán. Měl bys mít velkou lásku pro Jeho učení a nikdy neopustit svoji vše-prostupnost (jsi bezforemný, je místo, kde bys nebyl?) |
असो द्यावी प्रीति साधूचे पायंशी। ~~~ साधु – sādhu – světec; पाय – pāya – noha; कीर्त्तन – kīrttana – oslavování Boha zpěvem a recitováním jeho jména; सोड – sōḍa – zmírnění, zeslabení, omezení |
||||
3) SÓDU NAJÉ PURÁNA-ŠRAVANA KÍRTANA ~~~ John: Never give up shravan (ie. forget this world and listen to this ‘I am’) and manana (to be in this ‘I am’ through sunshine and storm and increase your pervasiveness). Then nijadhyasa will come of its own accord (abandon this ‘I am’ feeling) and finally that ‘I’ will dissolve in the endless ocean of the Self (sakshatkar). ~~~ John: Nikdy se nevzdávej šravany (tj. zapomeň na tento svět a naslouchej tomuto „Já jsem“) a manany (být v tomto „Já jsem“ ať svítí slunce, nebo je bouře a zvyšovat svoji vše-prostupnost). Potom sama od sebe přijde nididhjása (opusť tento pocit „Já jsem“) a nakonec se toto „já“ rozpustí v nekonečném oceánu Já (sakšatkár). |
सोडू नये पुराणश्रवण कीर्तन। ~~~ सोड – soḍa – zmírnění, zeslabení, omezení; पुराण – purāṇa – purána, sbírka starých příběhů; श्रवण – śravaṇa – naslouchání; कीर्त्तन – kīrttana – oslavování Boha zpěvem a recitováním jeho jména; मनन – manana – rozvažování, přemítání; निदिध्यास – nididhyāsa – kontemplace; साक्षात्कार – sākṣātkāra – zakoušení, ověření, prokázání; zakoušení Boha |
||||
4) SÁKŠÁTKÁRA DZHÁLIJÁ SAHADŽA SAMÁDHI TUKÁ MHANÉ UPÁDHI GÉLÍ TJÁČÍ Jakmile nalezneš Já, tak bude samádhi přirozené. Tuka praví: „Obaly zakrývající tvou podstatu zmizí.“ ~~~ John: That Self-experience is the real samadhi. Tukaram says, then the limiting concept of ‘I am’ has gone forever. ~~~ John: Tato zkušenost Já je skutečné samádhi. Tukárám říká, potom tento omezující koncept „Já jsem“ odejde navždy. |
साक्षात्कार झालिया सहज समाधि। ~~~ सहज – sahaja – přirozený, vlastní, vrozený; उपाधि – upādhi – obal, závoj, omezení; to, co zakrývá něčí pravou přirozenost; |
||||
◄ ~9~ ► |
Poznámka: Ramana Maháriši o procesu šravana-manana-nididhjása
Question:
Why is it that the wise say that hearing alone (Sravana) can
create a distorted understanding of any profound Truth? Why
are we told to first hear, then reflect and assimilate so that
knowledge can become experienced?
Answer:
What we hear must be heard and digested within, and then it
becomes distilled wisdom. Like the cow eating grass, first in
a hurry and then meditatively sitting in the shade and only then
does she convert it into food, swallow it back again and convert
it into milk. So how man extracts wisdom out off all talk and
reading is to think deeply about it and then dive deeply within
in meditation. In that way, he really disgests what he has heard
or read and then it flows into him as an experience and becomes
a storehous of knowledge.
(Source: From an article titled Practical Instruction, by Sri
Sadasivananda, Mountain Path, April - June 2008)